Domač bezgov sirup z jagodami

Ojla! 
Ujela sem še zadnji vlak, da objavim tale zelo okusen recept za domači sirup iz bezga - klasična verzija in tista z jagodami. Namreč, počasi bo odcvetel. Sicer pa, kaj je enkrat na internetu... ;) 



Recept in priprava sta res preprosta. Morem priznati, da ga vsake nekaj let pripravim, vendar ga ne pijem. Bezga res ne maram (ko sem bila majhna sem pa oboževala ocvrte bezgove cvetove), vendar ga imajo moj mož in bližnji radi in ga zato z veseljem pripravim. 

Pozor - po tem receptu je sirup morda malo preveč tekoč, tako da kakšen dodaten kilogram sladkorja ne bo odveč. Razlika je potem le v doziranju in gostoti.


Kaj potrebuješ za klasičen bezgov sok:

- 60-70 bezgovih cvetov (eni jih dajo manj, a zame je več - več. Več arome, boljši sirup)
- 3 litre vode
6 bio limon
- 2 citronki (2×25g)
- 3kg sladkorja (komot dodaš kak kg več)
- steklenice






Postopek: 

Cvetov jaz ne umivam, saj s tem odvzameš veliko arome. 
Nabiram ga v hribih, tako da ni problema (p.s. ne nabirati "popranega" bezga ob cestah). 
V velik lonec naliješ vodo in ji dodaš sladkor. Zavreš. 
Medtem, ko se mešanica ohlaja, limone narežemo na rezine. 
Skupaj z bezgovimi cvetovi jih namočimo v mešanico. 
Namakamo 48 ur.
 Jaz sem mešanico premešala trikrat na dan.
Po dveh dneh mešanico precediš (če boste pametnejši kot jaz, boste to delali le enkrat: precejajte skozi kuhinjsko krpo, saj le cedilka ne bo dovolj.
 Precejenem sirupu dodamo citronko in z njim napolnimo steklenice.
 Ne uporabljajte plastenk in polnite jih do vrha. 







Sterilizacija steklenic:
100°C v pečici, steklenice so na dnu. Tudi pokrovčki. Pazi, da se ne opečeš. 
Nekateri sirup tudi pasterizirajo - steklenice dajo v posodo, jo napolnijo z vodo in vse skupaj grejejo skoraj do vretja. 


Voila! 

Smo kaj pozabili? Seveda.. 
Želiš poseben sok? Bezgov sirup z jagodami? 


Celoten postopek je popolnoma enak zgoraj opisanemu. Drugače je le to, da 400g bio jagod (najboljše so domače, saj sta okus in sladkoba najboljša) pretlačiš z vilico - ne preveč, samo toliko, da izpustijo nekaj soka, saj v nasprotnem primeru ne bo učinka. 
Dodaš jih istočasno s cvetovi in limonami. 
Okus je res zanimiv, naši so rekli, da je super. 
Najprej okusiš jagode, nato pa bezeg. Poletno in osvežujoče.
Idejo za serviranje najdeš na fotografiji. 
Malo sirupa natočiš v kozarec, dodaš vodo. 
V kozarec sem dala še nekaj posebnega ledu, kateremu sem dodala spomladanske cvetove in pa šopek mete. 





Upam, da vam je všeč. Uživajte!  










































Komentarji

  1. Very Nice and Informative Article. Share something on Stainless Steel Grossing Station.

    OdgovoriIzbriši
  2. I am frequent visitor of your website as i love to read out the articles posted on your website. At the same time i request to post some great article on Heated Paraffin Embedding Station and similar as well.Thanks !!!

    OdgovoriIzbriši

Objavite komentar